WEBSHOPS KUNNEN GEHELE VIDAXL-ASSORTIMENT AANBIEDEN

·       vidaXL start het Dropshipment programma via b2b.vidaXL.com

·       Plug-ins voor Magento 1, 2 en Lightspeed

·       Beschikbaar in heel Europa, VS en Australië

·       vidaXL verwerkt de bestelling en retours

VENRAY/UTRECHT, 9 oktober 2017 –Internationale online retailer vidaXL start met het beschikbaar stellen van het gehele assortiment voor andere webshops. Het zogenaamde Dropshipment programma is een gebruiksvriendelijk platform waarop men gemakkelijk en snel alle benodigde productinformatie overneemt om vidaXL-producten te verkopen op een eigen webshop.

Nadat eerder dit jaar de vidaXL Marketplace live ging, opent vidaXL nu ook het Dropshipment programma.

262542 dropshipment%20press%20release%201 7a6bc7 large 1509019580

Wat houdt het dropshipment programma in?

-       Volledige vidaXL-catalogus beschikbaar om te implementeren en verkopen

-       Gemakkelijk gemaakt dankzij eenvoudige plug-ins of data feeds

-       vidaXL verzorgt de klantenservice en verwerkt retours

-       Geschikt voor zowel grote als kleine bedrijven

Mogelijkheden van elk formaat

Dropshippers kunnen hun eigen webwinkel koppelen aan de catalogus van vidaXL, waarna zij zelf kiezen welk gedeelte van het assortiment zij in hun shop laten zien. Wanneer een klant een bestelling plaatst, kunnen zij de order vervolgens doorzetten naar vidaXL. Vervolgens verwerkt vidaXL de bestelling, waardoor de klant het product snel in huis heeft. “We hebben vooralsnog een plug-in beschikbaar voor Magento 1, 2 en Lightspeed. Maar er is uiteraard ook een API. De content wordt beschikbaar gesteld via de plug-ins of een data feed”, zegt Kijo Oudshoorn, CCO bij vidaXL.

Kansen

vidaXL is in Europa, de VS en Australië actief, maar het is lastig om zelf élke potentiele klant te bereiken. Het Dropshipment programma is gunstig voor beide partijen, omdat vidaXL haar klantenbestand kan vergroten, terwijl dropshippers een groter assortiment kunnen aanbieden. Bovendien is vidaXL ook een uitstekende partner om internationaal mee uit te breiden.

Onafhankelijk en betrouwbaar

Het platform zal volledig worden beheerd door vidaXL. Een toegespitste afdeling zal het gehele proces voor nieuwe dropshippers begeleiden en ervoor zorgen dat het aanbod actueel is. De prijzen zullen, zoals gebruikelijk bij vidaXL, zeer competitief zijn. Daarnaast hoeven dropshippers zich geen zorgen te maken over de afhandeling van de bestelling. Het grootschalige logistieke netwerk en de ervaring van vidaXL zorgen ervoor dat men moeiteloos producten van het merk kan blijven aanbieden. Een groot assortiment aanbieden zonder een eigen magazijn en geen kopzorgen over de bezorging en afhandeling? Het is dus mogelijk via het Dropshipment programma van vidaXL.

Meer informatie?

Contactpersoon Branding & PR Olaf Bus